TODE Tomoko
   Department   Hiroshima shudo University  The Faculty of Humanities and Human Sciences
   Position   Professor
Language English
Publication Date 2003/01
Type Articles
Peer Review With peer review
Title From unanalyzed chunks to rules: The learning of the English copula be by beginning Japanese learners of English
Contribution Type Single-Authored Publication
Journal International Review of Applied Linguistics in Language Teaching
Journal TypeAnother Country
Volume, Issue, Pages volume 41(number 1),pp.pp. 23-pp. 53
Number of pages p31
Details 本論文は、上記の修士論文の研究を基に、国際ジャーナル向けに改訂したものである。第2言語の知識は未分析のチャンクから分析された規則へと至る連続体であるという理論的枠組みの基で、日本人中学生の英語beの繋辞としての規則がどの程度分析されているかを明らかにした。公立中学校の2年生と3年生の言語運用を、筆記テストを通して収集した。分析の結果、半数以上の者が未分析のチャンクのままか或いは正しい規則を獲得し得ていないことを示した。