TODE Tomoko
Department Hiroshima shudo University The Faculty of Humanities and Human Sciences Position Professor |
|
Language | English |
Publication Date | 2007/01 |
Type | Articles |
Peer Review | With peer review |
Title | Durability problems with explicit instruction in an EFL context: the learning of the English copula be before and after the introduction of the auxiliary be |
Contribution Type | Single-Authored Publication |
Journal | Language Teaching Research |
Journal Type | Another Country |
Volume, Issue, Pages | volume 11(number 1),pp.pp. 11-pp. 30 |
Number of pages | p20 |
Details | 日本の中学生に対して英語be動詞のコピュラとしての役割に関する顕在的指導を行い、その効果を検証し、さらに、その効果が進行形で使われる助動詞beの導入後にどう変容するかを実験研究によって調べた。分析の結果、(1)進行形導入前の段階において、顕在的指導はコピュラbeの学習に効果があるが、(2)進行形が導入されると、コピュラbeと助動詞beの間で混乱が起こり、その効果は持続されなくなる、ということが明らかになった。 |