TODE Tomoko
   Department   Hiroshima shudo University  The Faculty of Humanities and Human Sciences
   Position   Professor
Language English
Publication Date 2002/03
Type Articles
Peer Review With peer review
Title Individual differences in the learning of the English copula be by junior high school students: Foreign language aptitude and native language awareness
Contribution Type Single-Authored Publication
Journal Annual Review of English Language Education in Japan
Journal TypeJapan
Volume, Issue, Pages volume 13,pp.pp. 1-pp. 10
Number of pages p10
Details 本論文では、外国語の文法規則の学習と、母語をメタ的に認識する力、及び言語適性テストで測られる言語分析力との関係を、中学生の繋辞beの学習に焦点をあてて究明した。分析の結果、被験者は、①英語beも日本語のコピュラ文の認識もできる集団、②日本語のコピュラ文の認識はできるが英語beは学べていない集団、③どちらもできない集団に分けることができ、集団①②③の順で言語分析力が有意に高いことが示された。