MINOSAKI Koji
Department Hiroshima shudo University The Faculty of Health Sciences Position Professor |
|
Date | 2013/08 |
Presentation Theme | The examination of the different effects on anger reactions of attentional bias and coping at the differing development stages; elementary school and junior high school (1): Examination from cross-sectional data. |
Conference | The 4th Asian Cognitive Behavior Therapy Conference |
Conference Type | International |
Presentation Type | Poster |
Contribution Type | Collaborative |
Venue | Tokyo, Japan |
Publisher and common publisher | Tabei, M., Hashimoto, R., Minosaki, K., Sato, T., & Shimada, H. |
Details | 本研究は、子どもの怒り反応に対する注意バイアスとコーピングに関する介入の効果における小中学生の差を検討するために、横断的手法を用いてその効果を検討した。その結果、介入後の時点での怒り反応は、小学生に比べて、中学生において低いことが示された。
分担:研究計画の立案への参加、データ分析、執筆補助を担当した。 |