|
トデ トモコ
TODE Tomoko 戸出 朋子 所属 広島修道大学 人文学部 職種 教授 |
|
| 言語種別 | 英語 |
| 発行・発表の年月 | 2019/03 |
| 形態種別 | 学術論文 |
| 査読 | 査読有り |
| 標題 | Measuring syntactic complexity of beginner-level EFL learners |
| 執筆形態 | 共著 |
| 掲載誌名 | Annual Review of English Language Education in Japan |
| 掲載区分 | 国内 |
| 出版社・発行元 | The Japan Society of English Language Education |
| 巻・号・頁 | 30,pp.49-64 |
| 頁数 | 16 |
| 著者・共著者 | ◎Tomoko Tode and Kyoko Otsuki |
| 概要 | From the perspective of cognition mode of cognitive linguistics, the current study investigated whether defining clausal complexity through verb arguments works to gauge syntactic development of beginner-level Japanese learners of English. The results suggest that the verb-argument index is a sensitive measure of early syntactic development. |