ゲン ショウエン
YAN Xiuyan 厳 秀延 所属 広島修道大学 商学部 職種 助教 |
|
言語種別 | 英語 |
発行・発表の年月 | 2025/03 |
形態種別 | 学術論文 |
査読 | 査読有り |
標題 | Relations among consumer boycotts, country affinity, and global brands: The moderating effect of subjective norms |
執筆形態 | 共著 |
掲載誌名 | Asia Pacific Management Review |
掲載区分 | 国外 |
出版社・発行元 | Elsevier |
巻・号・頁 | 30,pp.100335 |
著者・共著者 | Changju Kim, Woobin Kim, Seongho Lee, Eunsoo Baek, Xiuyan Yan, Jiyeon Yeon, Yunjung Yoo, Sangmin Kang |
概要 | This study reveals that consumer boycotts weaken global brand strength by reducing country affinity, with subjective norms intensifying this effect notably in 2020. Unlike prior research on motivations, it highlights the long-term impact of actual boycotts in a longitudinal South Korean context. |