SAKAUE Tatsuya
Department Hiroshima shudo University The Faculty of Humanities and Human Sciences Position Associate Professor |
|
Language | English |
Publication Date | 2023/07 |
Type | Articles |
Peer Review | With peer review |
Title | Relationship Between Academic Procrastination and Differential Learning Outcomes in Asynchronous Online EFL Learning |
Contribution Type | Co-Authored Publication |
Journal | AsiaCALL Online Journal |
Journal Type | Another Country |
Volume, Issue, Pages | 14(2),pp.1-17 |
Number of pages | 17 |
Author and coauthor | Amano, S., Enokida, K., Sakaue, T., Nakagawa, A., and Yamauchi, K. |
Details | 本研究では,非同期型のオンライン英語学習環境において,先延ばしが学習成果に与える影響を調査した。結果として,先延ばしをしてしまう学生は,習慣的に学習に取り組んでいる学生に比べて,学習効果が高くならない傾向が示された。この結果を踏まえ,非同期型学習のような柔軟な学習環境においても,先延ばし行為を防止し,学習習慣の形成を促すようなの介入の必要性があると言える。 |