SAKAUE Tatsuya
   Department   Hiroshima shudo University  The Faculty of Humanities and Human Sciences
   Position   Associate Professor
Language English
Publication Date 2023/07
Type Articles
Peer Review With peer review
Title Relationship Between Academic Procrastination and Differential Learning Outcomes in Asynchronous Online EFL Learning
Contribution Type Co-Authored Publication
Journal AsiaCALL Online Journal
Journal TypeAnother Country
Volume, Issue, Pages 14(2),pp.1-17
Number of pages 17
Author and coauthor Amano, S., Enokida, K., Sakaue, T., Nakagawa, A., and Yamauchi, K.
Details 本研究では,非同期型のオンライン英語学習環境において,先延ばしが学習成果に与える影響を調査した。結果として,先延ばしをしてしまう学生は,習慣的に学習に取り組んでいる学生に比べて,学習効果が高くならない傾向が示された。この結果を踏まえ,非同期型学習のような柔軟な学習環境においても,先延ばし行為を防止し,学習習慣の形成を促すようなの介入の必要性があると言える。