TODE Tomoko
Department Hiroshima shudo University The Faculty of Humanities and Human Sciences Position Professor |
|
Language | English |
Publication Date | 2003/03 |
Type | Articles |
Peer Review | With peer review |
Title | A study on the learning stages of the English progressive by Japanese junior high school students: Based on Processability Theory |
Contribution Type | Single-Authored Publication |
Journal | Annual Review of English Language Education in Japan |
Journal Type | Japan |
Volume, Issue, Pages | volume 14,pp.pp. 21-pp. 30 |
Number of pages | p10 |
Details | 日本人中学生が英語進行形の学習の際にたどる学習段階を、Pienemannが主張するProcessability Theoryに基づいて明らかにした。分析の結果、進行形の学習には、(1)進行の意味の同定、(2)形態素ingの学習、(3)助動詞beの学習、(4)助動詞beの倒置という階層が存在することがわかった。そして、中学生の多くは助動詞beの学習ができていないことが明らかになった。 |