TODE Tomoko
   Department   Hiroshima shudo University  The Faculty of Humanities and Human Sciences
   Position   Professor
Language English
Publication Date 2007/01
Type Articles
Peer Review With peer review
Title Durability problems with explicit instruction in an EFL context: the learning of the English copula be before and after the introduction of the auxiliary be
Contribution Type Single-Authored Publication
Journal Language Teaching Research
Journal TypeAnother Country
Volume, Issue, Pages volume 11(number 1),pp.pp. 11-pp. 30
Number of pages p20
Details 日本の中学生に対して英語be動詞のコピュラとしての役割に関する顕在的指導を行い、その効果を検証し、さらに、その効果が進行形で使われる助動詞beの導入後にどう変容するかを実験研究によって調べた。分析の結果、(1)進行形導入前の段階において、顕在的指導はコピュラbeの学習に効果があるが、(2)進行形が導入されると、コピュラbeと助動詞beの間で混乱が起こり、その効果は持続されなくなる、ということが明らかになった。