TODE Tomoko
Department Hiroshima shudo University The Faculty of Humanities and Human Sciences Position Professor |
|
Language | English |
Publication Date | 2002/03 |
Type | Articles |
Peer Review | With peer review |
Title | Individual differences in the learning of the English copula be by junior high school students: Foreign language aptitude and native language awareness |
Contribution Type | Single-Authored Publication |
Journal | Annual Review of English Language Education in Japan |
Journal Type | Japan |
Volume, Issue, Pages | volume 13,pp.pp. 1-pp. 10 |
Number of pages | p10 |
Details | 本論文では、外国語の文法規則の学習と、母語をメタ的に認識する力、及び言語適性テストで測られる言語分析力との関係を、中学生の繋辞beの学習に焦点をあてて究明した。分析の結果、被験者は、①英語beも日本語のコピュラ文の認識もできる集団、②日本語のコピュラ文の認識はできるが英語beは学べていない集団、③どちらもできない集団に分けることができ、集団①②③の順で言語分析力が有意に高いことが示された。 |