SAKAUE Tatsuya
   Department   Hiroshima shudo University  The Faculty of Humanities and Human Sciences
   Position   Associate Professor
Date 2023/08/17
Presentation Theme Promoting English language learners' autonomous online learning before and during COVID-19
Conference The EuroCALL 2023 Conference
Conference Type International
Presentation Type Speech (General)
Contribution Type Collaborative
Venue University of Iceland, Iceland.
Publisher and common publisher Ozawa, S., Nakanishi, D., and Sakaue, T.
Details 本研究では,COVID-19前後(2019年と2020年)における英語専攻の大学生のオンライン学習の効果を比較分析した。TOEICスコア向上を目標とし,スマートフォンやパソコンからアクセス可能な商用英語学習プラットフォームを使用して学ぶ学習者のログデータやアンケートデータを分析した。結果として,両年において,ログイン回数は他の変数との相関がなく,学習時間はレッスン合格数と相関があるもののTOEICスコアとは相関がないことがわかった。2019年では自己主導型学習と学習スタイルの影響が見られた一方で,2020年ではこれらの個人差の影響は見られなかったことを報告した。