(最終更新日:2021-06-17 15:26:33)
  バーズ キース   BARRS, Keith
  BARRS, Keith
   所属   広島修道大学  人文学部
   職種   教授
■ 現在の専門分野
●専門分野
英語学 
●キーワード
外来語、借用語、英語外来語 
●主な研究テーマ
1. 英語外来語と英語の共通点 
●共同研究・研究相談が可能な内容
1. 日本語における外来語について 
■ 資格・免許
1. 2011/12 日本語能力試験2級
■ 所属学会
1. 2012/04~ 全国語学教育学会
2. 2013/06~ 全国語学教育語彙学会
■ 著書・論文歴
1. 著書  Vocabulary Profiling the University Graduation Theses of Japanese Learners of English (単著) 2018/12
2. 論文  Learning from the Linguistic Landscape: A Project-Based Learning Approach to Investigating English in Japan (単著) 2020/04 Link
3. 論文  Deriving Lists of Collocates from Web Corpora : Issues and Implications of Different Association Measures (単著) 2020/02
4. 論文  A Corpus Analysis of the Grammatical Behaviour of English Loanwords
in the Japanese Language (単著) 2018/11
5. 論文  English in the Japanese Linguistic Landscape : An Awareness-Raising Activity Examining Place, Form, and Reason (単著) 2018/02
全件表示(6件)
■ 授業科目
1. Academic Writing Ⅰ
2. Academic Writing Ⅱ
3. Active English Ⅱ
4. Active English Ⅳ
5. Active English Ⅵ
全件表示(21件)
■ 教育に関する発表
1. 2019/06
Human Assisted Language Learning
JALTCALL
JALTCALL 2019
単著・共著の別:単独
2. 2018/01
The Planning and Development of an “Active English” Curriculum for First Year English Majors
全国語学教育学会広島
広島JALT
単著・共著の別:共同
Daniel Hougham, Hosam Elmetaher, Jim Ronald, Amir Feroze, Philip Head
■ 開発した教材、教科書、参考書
1. 2019/09
Graduation Thesis Guidance (Thesis Template)
ゼミナールIV
単著・共著の別:単著
2. 2020/03
卒業論文テンプレート
卒業研究
単著・共著の別:単著
3. 2020/03
卒業論文テンプレート
卒業研究
単著・共著の別:単著
4. 2020/03
卒業論文テンプレート
卒業研究
単著・共著の別:単著
5. 2020/04
卒業論文テンプレート
卒業研究
単著・共著の別:単著
■ 改善への取り組み
前年度の点検・評価項目
●1.授業の方針や授業計画と実際の授業の内容及び授業目標の達成度
My educational policy is to encourage Active Participation from the students, whether that is in the classroom, or online. I aim to foster interactivity in my classes, through the use of tools such as interactive whiteboards and learning management systems such as Google Classroom. I try to ensure grading and feedback is done within the semester, to ensure maximum learning opportunities for the students.
●2.(1)教育内容・方法の工夫
I worked with other Active English class teachers to revise the Active English curriculum.
●4.学生による本学の授業評価アンケートの実施、分析、結果の活用状況
I participated in the 期末授業アンケット and used the results to develop the materials and structure of my classes.
●5.公開授業の実施状況
I opened my [Presentation] and [Active English] classes in the 公開授業 system. I used the foddback to enhance the structure of the classes.
●7.学生からの勉学(単位僅少学生への対応など)、生活、進路・就職などの相談への対応
- I made contact with 100% of the 単位僅少学生 on my list. - I encouraged my Zemi students to attend the Careers Centre orientation - I met with some of my tutor students to discuss their progress