(最終更新日:2024-06-17 09:20:12)
  バーズ キース   BARRS, Keith
  BARRS, Keith
   所属   広島修道大学  人文学部
   職種   教授
■ 現在の専門分野
●専門分野
英語学 
●キーワード
外来語、借用語、英語外来語 
●主な研究テーマ
1. 英語外来語と英語の共通点 
●共同研究・研究相談が可能な内容
1. 日本語における外来語について 
■ 学歴
1. 1997/10~2000/07 Swansea University 人文学部 Ancient History and Civilisation 卒業 Bachelor of Arts
2. 2006/09~2007/08 University of Portsmouth School of Language and Area Studies 卒業 Applied Linguistics and TESOL
3. 2019/07/16
(学位取得)
University of Leicester Ph.D.
■ 資格・免許
1. 2011/12 日本語能力試験2級
■ 所属学会
1. 2012/04~ 全国語学教育学会
2. 2013/06~ 全国語学教育語彙学会
■ 職歴
1. 2013/04~2019/03 広島修道大学 人文学部 准教授
2. 2019/04~ 広島修道大学 人文学部 教授
■ 著書・論文歴
1. 著書  Vocabulary Profiling the University Graduation Theses of Japanese Learners of English (単著) 2018/12
2. 論文  Learning from the Linguistic Landscape: A Project-Based Learning Approach to Investigating English in Japan (単著) 2020/04 Link
3. 論文  Deriving Lists of Collocates from Web Corpora : Issues and Implications of Different Association Measures (単著) 2020/02
4. 論文  A Corpus Analysis of the Grammatical Behaviour of English Loanwords
in the Japanese Language (単著) 2018/11
5. 論文  English in the Japanese Linguistic Landscape : An Awareness-Raising Activity Examining Place, Form, and Reason (単著) 2018/02
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■ 学会発表
1. 2024/05/13 The Rise of Generative AI: How Can Human Educators Sustain Their Relevance?(JALT PanSIG)
2. 2023/07/23 ETJ Hiroshima Teaching Workshop (Generative AI)
3. 2023/07/01 Feeding the Dragon: Is the Rise of Generative AI the Demise of Humanity?
4. 2023/05/13 The Rise of Generative AI: How Can Human Educators Sustain Their Relevance?(JALT PanSIG)
5. 2017/07/18 Examining the Functions of Loanwords: The Case of English Loanwords in Japanese(IPrA 15th International Pragmatics Conference)
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■ 講師・講演
1. 2013/11 外国人の見た日本の感性(広島)
■ 授業科目
1. Active English Ⅱ_04
2. Active English Ⅳ_04
3. Active English Ⅵ_05
4. Active English Ⅷ_05
5. Discussion Ⅰ_01
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■ 社会における活動
1. 2018/06~2018/06 (新聞等の記事等への対応)名物教授
■ 教育に関する発表
1. 2024/07
Feeding the Dragon: Is the Rise of Generative AI the Demise of Humanity?
JALT
JALT Hiroshima
単著・共著の別:単独
2. 2023/07
Feeding the Dragon: Is the Rise of Generative AI the Demise of Humanity?
JALT
JALT Hiroshima
単著・共著の別:単独
3. 2019/06
Human Assisted Language Learning
JALTCALL
JALTCALL 2019
単著・共著の別:単独
■ 開発した教材、教科書、参考書
1. 2019/09
Graduation Thesis Guidance (Thesis Template)
ゼミナールIV
単著・共著の別:単著
2. 2020/03
卒業論文テンプレート
卒業研究
単著・共著の別:単著
3. 2020/03
卒業論文テンプレート
卒業研究
単著・共著の別:単著
4. 2020/04
卒業論文テンプレート
卒業研究
単著・共著の別:単著
5. 2022/01
Graduation Thesis Template/Rubric
単著・共著の別:単著
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■ 改善への取り組み
前年度の点検・評価項目
●1.授業の方針や授業計画と実際の授業の内容及び授業目標の達成度
My educational policy focuses on fostering active participation from students, whether in the classroom or online. To achieve this, I utilize tools like interactive whiteboards and learning management systems such as Google Classroom to create an interactive and engaging learning environment. Additionally, I prioritise grading and feedback within the semester to provide maximum learning opportunities for students. By incorporating these strategies, I aim to empower students to actively engage in their learning, promote interactivity, and ensure a supportive and stimulating educational experience.
●2.(1)教育内容・方法の工夫
I continue to work with professors both at HSU and other universities to enhance the quality of my classes, especially in terms of how to support and guide the use of AI technologies.
●4.学生による本学の授業評価アンケートの実施、分析、結果の活用状況
I used the results of the survey to develop grading rubrics and policies for my classes
●5.公開授業の実施状況
Presentation I (Semester 1). No attendees Presentation II (sSemester 2). No attendees
●7.学生からの勉学(単位僅少学生への対応など)、生活、進路・就職などの相談への対応
- I made contact with 100% of the 単位僅少学生 - I talked with students about study abroad options